IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Carina II -90 4A-F röpöttää kylmänä

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Kori, sisusta ja tekniikka - Toyota
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ralliperuna
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 11 Huh 2003
Paikkakunta: Kuopiosta

LähetäLähetetty: Per Maa 16, 2007 4:32 pm    Viestin aihe: Carina II -90 4A-F röpöttää kylmänä Vastaa lainaamalla viestiä

Onko muilla ilmenny tämmöstä että kylmänä kun käynnistää(oli roikkassa tai ei) niin röpöttää ihan ketusti ja meinaa sammua joskus tyhjäkäynnillä. ei ilmeisesti käy kaikilla pytyillä tai vastaavanlaiselta se kuullostaa.

Antaa pyöriä minuutin tai ajaa hetken niin tasoittuu normaaliksi.
Pensansuodatin, ilmansuodatin, tulpat ja normaalihuollot tehty.
350tkm ajettu kaasutinkone kyseessä.

Hassua kun kakkosautossa bmw e30 316i:ssä on täysin sama vika,mutta vaan todella pahanlaatuinen että jos tässä sais kaks kärpästä samalla iskulla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
antsa_81
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 04 Tam 2007

LähetäLähetetty: Per Maa 16, 2007 9:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama 4A-F kone, sama vaiva. En kylläkään ole tarkemmin perehtynyt tuohon vaivaan, mutta olisikohan jotain automaattiryyppyyn liittyvää? (Eikös tässäkin semmoinen helv*tinkapistus ole?)
Tiedä liittyykö asiaan vai ei, mutta minulla on tyhjäkäyntikierrokset
600rpm lämpimänäkin, tuntuvat hieman matalilta
_________________
Carina II GL vm.89
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ralliperuna
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 11 Huh 2003
Paikkakunta: Kuopiosta

LähetäLähetetty: Lau Maa 17, 2007 3:49 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tyhjäkäynti on mulla siinä 800rpm, mutta jos se 600 on riittävästi että pysyy hyvin käynnissä niin ei kai tuo haittaa.

Voiskohan tuo olla että joku suutin ois huonossa kunnossa, en tiiä onko tuossa autoryypyssä oma "kylmäkäynnistyssuutin"?

Kippasin kerran jonkun suuttimenpuhdistusaineen tankkiin, mutta ei tuohon vikaan ollut vaikutusta.

Mihinkähän hintaan ja missä paikoissa noita suuttimia tarkastellaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ralliperuna
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 11 Huh 2003
Paikkakunta: Kuopiosta

LähetäLähetetty: Kes Maa 21, 2007 6:52 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei ihmiset hyvät ??? kai nyt jollain on joku vinkki heittää.
Kannattaako ruveta kaasutinta purkamaan vai onko Carinassa jotain tunnistinta joka vois mennä rikki aiheuttaen röpötystä kylmänä.

On muuten aika KUOLLUTTA tääl toitsu osastolla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
landespede
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 18 Hel 2007
Paikkakunta: joensuu

LähetäLähetetty: Kes Maa 21, 2007 7:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

on tosiaan vähän kuollutta muilla kun tuolla honda osastolla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kukkolanveksi
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 28 Tam 2004

LähetäLähetetty: Per Maa 23, 2007 9:16 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ralliperuna kirjoitti:
No tyhjäkäynti on mulla siinä 800rpm, mutta jos se 600 on riittävästi että pysyy hyvin käynnissä niin ei kai tuo haittaa.

Voiskohan tuo olla että joku suutin ois huonossa kunnossa, en tiiä onko tuossa autoryypyssä oma "kylmäkäynnistyssuutin"?

Kippasin kerran jonkun suuttimenpuhdistusaineen tankkiin, mutta ei tuohon vikaan ollut vaikutusta.

Mihinkähän hintaan ja missä paikoissa noita suuttimia tarkastellaan?



ei siellä mitn ylim suuttimia ole, mutta olettekos sattuneet kuuntelee, kuuluuko kaasuttimen läheltä minkäänlaista outoa sihinää ??

jos ääntä ei jostain syystä erota koneen käyntiäänestä, niin asian voi tarkistaa myös näin: ilmanputsarin alla (oikealta etuviistosta katsottuna) on sellainen messingin värinen kalvorasia, johon menee 3 alipaineletkua. kutakin letkua yksitellen puristettaessa (esim pihdeillä) sihinän pitäisi lakata. jos näin tapahtuu, niin tämä ko kalvorasia on epäkunnossa ja se täytyy uusia.

tämä nimenomainen kapistus on osoittautunut suoranaiseksi murheenkryyniksi toyota carina2:sen omistajille. olen itsekin joutunut vaihtamaan tämän osan muutamiin autoihin. vaikuttaa ratkaisevasti päästöihin ja tyhjäkäyntiin..
_________________
Tahdistin määrää tahdin!!
autoasentaja -06
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ralliperuna
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 11 Huh 2003
Paikkakunta: Kuopiosta

LähetäLähetetty: Lau Maa 24, 2007 9:47 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos vinkistä täytyypä tarkastaa tuo.
On ihan karseeta tuo röpötys aina aamuisin töihin lähdettäessä. Vielä kun on tommonen 2 tuuman putkisto ja älytön ulostulo niin kuullostaa kuin olis V8 tuossa ja takuulla naapurit herää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ralliperuna
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 11 Huh 2003
Paikkakunta: Kuopiosta

LähetäLähetetty: Lau Maa 31, 2007 5:45 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No siinähän se vika sitten ilmeisesti onkin. yhtä letkua puristettaessa sihinä loppuu, eli osa menee vaihtoon. Käyn ensviikolla ostamassa toyotalta osan siihen niin nähdään lopullinen tulos.
Kiitos vielä kerran hyvästä vinkistä Kukkolanveksille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kukkolanveksi
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 28 Tam 2004

LähetäLähetetty: Kes Huh 04, 2007 11:06 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eipäs mitn
_________________
Tahdistin määrää tahdin!!
autoasentaja -06
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Evreka
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 10 Jou 2005

LähetäLähetetty: Per Tou 18, 2007 10:41 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkohan tuo osa vaikea vaihtaa, huomasin itsekin että sihisee samainen mötikkä ja kylmänä vähän röpöttelee.
Fintoysin sivulta löysinkin väliaikaisen korjauksen, pitää tulpata letku, pitänee koittaa tuota. Kävin tutkailemassa kaasaria ja näytti sen verran vittumaiselta operaatiolta vaihtaa että joko elän tuon kanssa tai tukin letkun
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ralliperuna
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 11 Huh 2003
Paikkakunta: Kuopiosta

LähetäLähetetty: Kes Tou 30, 2007 5:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole homma eikä mikään: ilmanputsarikotelo pois siitä eestä, sitte ne pitää irrottaa se "kello" siitä edestä pois koska se vaihdettava osa on puristettu kaasarin ja tämän "kellon" väliin, eli kolme pientä ruuvia irti ja kansi pois.

Alta paljastuu kolme ristikantaruuvia, jotka olivat niiin tiukassa että ei kotikonstein saatu irti(kuulemma kannattaa samalla naputtaa vasaralla ja kääntää ruuvaria=iskuruuvari, niin irtoo hyvin,sano korjaamon ukkeli)
No sitten se osa siitä irti letkut paikalleen uuteen osaan ja takasin kiinni.

Osa makso toyotalla muistaakseni 80€

Lähtee tosihyvin käyntiin eikä röpötä ollenkaan, ja tuntus että paremmin lähtee vääntämään kun kaasua survoo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kukkolanveksi
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 28 Tam 2004

LähetäLähetetty: Lau Kes 02, 2007 12:45 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niin ja kannattaa vaikka varmuuden vuoksi merkitä ne letkut et tulee oikein paikoilleen
_________________
Tahdistin määrää tahdin!!
autoasentaja -06
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joni84
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 11 Kes 2007
Paikkakunta: iisalmi

LähetäLähetetty: Tor Kes 28, 2007 8:06 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kertokaas mitenpäin ne letkut tulee että ei vain ole minulla väärin päin mulla on se ylin mäinen letku kaasarissa seuraava letku eli keskimmäinen menee sinne kalvo rasiaan ja kolmas menee muistaakseni kans kaasariin ja sieltä kalvo rasian toiselta puolelta l´kanssa kaasariin kertokaa se oikea järjästys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Evreka
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 10 Jou 2005

LähetäLähetetty: Maa Hei 16, 2007 3:45 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos kukaan vaihtanu tuota pömpeliä ja huomannu eroa päästöissä? Käytin carinaa konttorilla ja pomppasi ikävimmästä asiasta, päästöistä. Muuten olisi mennyt läpi
Aiemmin keväällä kuuntelin että saattaisi vienoa sihinää kuulua tuolta, mutta tänne postaamista pitemmälle asia ei edennyt. Nyt kuitenkin HC oli 740, muita en nyt muistakaan. Näyttää edelleen hankalalta operaatiolta lähinnä tiukkojen ruuvien takia niin kysynpä varmistuksen vuoksi, että vaikuttaako tuo paljonkin päästöihin

Nyt kun paketti on kasassa niin voin käydä napsimassa kuvia jahka kerkeän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Evreka
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 10 Jou 2005

LähetäLähetetty: Maa Hei 16, 2007 4:58 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noh, innostuksen puuska iski ja vaihdoin se mötikän. Olikin yllättävän helppo aukaista ne ruuvitkin kun otti kunnolla tuke ja painoi akkuporakoneella ruuvin auki. Tiukassa olivat kun ensimmäisen ruuvin jälkeen pora ilmoitti vastalauseen toiminnalle pöläyttämällä savua
Onneksi toimi sen jälkeen ja sain 2 muutakin auki. Itse osa olikin helppo vaihtaa kuten aiemmin olikin kerrottu.
Korvakuulolla käynti parani, tiedä sitten miten lopulta kävi.

Ja se kuva, sateli vettä niin en viihtynyt pitkään ulkona, mutta otin sentään yhde.
http://www.aijaa.com/v.php?i=728003.jpg
Edestä tuleva johto siihen kolmen nippuun keskimmäiseksi. laidasta tuleva kaasarin alareunaan keskelle (ainoa paikka)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
disu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 05 Lok 2004

LähetäLähetetty: Kes Lok 10, 2007 10:00 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
ei siellä mitn ylim suuttimia ole, mutta olettekos sattuneet kuuntelee, kuuluuko kaasuttimen läheltä minkäänlaista outoa sihinää ??

jos ääntä ei jostain syystä erota koneen käyntiäänestä, niin asian voi tarkistaa myös näin: ilmanputsarin alla (oikealta etuviistosta katsottuna) on sellainen messingin värinen kalvorasia, johon menee 3 alipaineletkua. kutakin letkua yksitellen puristettaessa (esim pihdeillä) sihinän pitäisi lakata. jos näin tapahtuu, niin tämä ko kalvorasia on epäkunnossa ja se täytyy uusia.

tämä nimenomainen kapistus on osoittautunut suoranaiseksi murheenkryyniksi toyota carina2:sen omistajille. olen itsekin joutunut vaihtamaan tämän osan muutamiin autoihin. vaikuttaa ratkaisevasti päästöihin ja tyhjäkäyntiin..


itse vaihdoin juuri uuden tuollaisen kalvorasian mutta siihen ei tullu kuin 2 letkua kiinni. toyotalla 79e. nykimiset lämpimänä hävis mut kylmänä ei tahdo käydä tyhjäkäyntiä.. mites tota ongelmaa sais korjattua. kaasulla saa pidettyy käynnissä mutta ajaessa silti nykii kylmänä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Corolla FX
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 30 Tou 2002
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: Tor Lok 11, 2007 2:41 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

disu kirjoitti:
Lainaus:
ei siellä mitn ylim suuttimia ole, mutta olettekos sattuneet kuuntelee, kuuluuko kaasuttimen läheltä minkäänlaista outoa sihinää ??

jos ääntä ei jostain syystä erota koneen käyntiäänestä, niin asian voi tarkistaa myös näin: ilmanputsarin alla (oikealta etuviistosta katsottuna) on sellainen messingin värinen kalvorasia, johon menee 3 alipaineletkua. kutakin letkua yksitellen puristettaessa (esim pihdeillä) sihinän pitäisi lakata. jos näin tapahtuu, niin tämä ko kalvorasia on epäkunnossa ja se täytyy uusia.

tämä nimenomainen kapistus on osoittautunut suoranaiseksi murheenkryyniksi toyota carina2:sen omistajille. olen itsekin joutunut vaihtamaan tämän osan muutamiin autoihin. vaikuttaa ratkaisevasti päästöihin ja tyhjäkäyntiin..


itse vaihdoin juuri uuden tuollaisen kalvorasian mutta siihen ei tullu kuin 2 letkua kiinni. toyotalla 79e. nykimiset lämpimänä hävis mut kylmänä ei tahdo käydä tyhjäkäyntiä.. mites tota ongelmaa sais korjattua. kaasulla saa pidettyy käynnissä mutta ajaessa silti nykii kylmänä.


Perushuollot tehty?
Suodattimet, tulpat, johdot, kansi..vaihdettu?
Olisko jossain vuotoa tai automaattiryyppy paskana?
_________________
Toyota tykkää kun sillä ajetaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
disu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 05 Lok 2004

LähetäLähetetty: Tor Lok 11, 2007 3:06 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kannet ja tulpat sun muut on ihan kunnossa ja niitä en kehtaa alkaa vaihtelemaan sokkona. tänään kävin niitä ryypyn vivuston pikkuosasia herkistelemässä crc:llä, mut oli neki aika puhtaita ja liikkuivatkin hyvin. joku mekanismi siellä vaan ei nyt pelaa, enkä saa päähäni mikä se vois olla. pitää käydä vielä kirjastossa lukemassa korjausopasta jos siitä edes vähän viisastus:>
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Kori, sisusta ja tekniikka - Toyota Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group