IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Civic 1.5 lsi vm92. sammui kesken ajon.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Honda
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
haaaki
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 30 Syy 2008
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: Tii Tou 05, 2009 10:34 am    Viestin aihe: Civic 1.5 lsi vm92. sammui kesken ajon. Vastaa lainaamalla viestiä

elikkääs sivikki sammui kesken ajon eikä sen jälkeen luvannukkaan.

ensin totesin että bensapumppu ei pyöri no siitä pääreleen vaihtoon (purkaamolta) ei luvannu edes. (kipinää ei tule ja bensapumppu ei pyöri)

check engine valo latasi myös tauluun eikä siitä häviä eikä sen kummemin vilkuttele. ?

bensapumppu pyörii suoralla virralla. mutta kipinää ei tule. muuten starttaa ja sähkövehkeet toimii normaalisti.

mikä neuvoksi ? täysin uusi päärele ? juotokset ovat kyllä molemmissa pääreleissä kunnossa.

vikakoodien lukuun ? mutta missä diagnostiikkapistoke ? haulla löysin että vänkärin jalkotilassa hanskalokeron takana oikealla mutta ei. ? kuvaa ? muutkin paikat tutkittu. Onko se siis 2napainen ?

puola ja sytytyksen ohjausyksikkö vaihdettu vuosi sitten.
_________________
eipä se mittään ku asiassa-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
joulupukki
Vakiokasvo
Vakiokasvo


Liittynyt: 07 Tam 2005
Paikkakunta: Ylöjärvi

LähetäLähetetty: Tii Tou 05, 2009 12:01 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistaakseni itsellä oli kyseisessä koneessa samaa vikaa kun tekniikka vaihdettiin ehjään. Vaihdelaatikon päästä oli maajohto irti...
_________________
Honda crx -89 Doch

Ex- Honda accord aerodeck -94
Ex- Honda civic crx-86
Ex- Honda civic dxi-93
Ex- Honda civic crx-85
Ex- Volkswagen polo-90
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
urlug
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Syy 2003
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: Kes Kes 03, 2009 3:52 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siellä matkustajan puolella lähellä ovea jalkotilassa on se ECU nii siitä roikkuu vihreällä isommalla päälysteellä kaks kaapelia. Se mikä on kaks napainen naarasliitin valkoisella päällä (musta ja ruskea johto menee sisällä) nii laita vaikka paperiliittimellä ne kaks johdinta yhteen eli "jumperoit" sen liittimen.
Tän jälkeen laitat virtalukon II-asentoon nii pitäis alkaa vikakoodia vilkkumaan se keltainen Check the Engine -valo.

http://www.askmehelpdesk.com/cars-trucks/reading-error-codes-92-95-civics-obd-hondas-18139.html
tossa linkkiä niihin koodeihin. Sun pitää lukea se/ne koodi(t) sitte tyyliin että pitkä-pitkä-lyhyt-lyhyt-lyhyt vilkunta ois 23, eli pitkät on kymmenet ja lyhyet on 0-9.
Näin Honda Civic -94 1.6l ESi Coupessa (EJ1) ainaki.

Ite taisin polttaa just Civicistä sytytyspuolan nii ei tuu kipinää. Tästä ECU ei ilmottanu mitään vikakoodia tosin. Starttimoottori yrittää käynnistää ja bensaa tulee ku haisee sisälle asti, mutta kipinää ei tuu ku ei yritäkään käynnistyä.
En pääse käsiksi puolaan ku virranjakajan kannen pultit on juminu kiinni, yks jo katkes sisälle. Saa Vehon jätkät aukoa ja tarkistaa/mitata sen.

Eli älkää ottako tulpanjohtoa pois ku moottori on käynnissä ilman että laitatte jotain vastusta siihen kiinni, muuten palaa joku osa virranjakajasta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Luici
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 15 Hel 2007

LähetäLähetetty: Kes Kes 03, 2009 6:04 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkastele kaikki sulakkeet, myös koelaudan takaa.. itellä oli täysin samanlainen onkelma ja syynä oli sulake.. auto kyllä ei sammunut ajosta..
_________________
EG K23
HybridRacing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
haaaki
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 30 Syy 2008
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: Tii Kes 09, 2009 6:18 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jooh eli syy löytyi jo tuossa melkein heti syynä oli ilmeisesti ACG sulake en ole nyt aivan varma

en tosin vieläkään ole löytänyt sitä diagnostiikkapistoketta ?
_________________
eipä se mittään ku asiassa-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Metu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 10 Hei 2009
Paikkakunta: Kuusamo

LähetäLähetetty: Tii Hei 14, 2009 9:03 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jatketaas tähän alle:

Elikkä -95 vtec lsi civicci ei lähde käyntiin, bensapumppu ei äännä ja keltainen valo palaa mittaristossa.
Vika tuli hälyttimen purkamisen jälkeen, tosin autoa käytettiin vielä käynnissä ilman hälytintä ja pelasi aivan normaalisti.
Tämän jälkeen autosta purettiin varmaan 20m ylimäärästä piuhaa pois mut millään näistä piuhoista ei pitäisi olla vaikutusta auton toimintaan.

Pääreleen käytin auki ja kolvasin juotokset uusiksi ---> ei mitään vaikutusta.
Pitäisikö releen napsahtaa jo virrat päällä vai vasta auton käynnistyttyä?
Mihin/moneenko releen napaan pitäisi tulla jännite virrat päällä, ja mihin päärele on maadoitettu? Sulakkeet käyty kahteen kertaan läpi ja kaikki ehjiä.
Onko näissä vielä joku auton oma ajonesto, ja jos on niin mitä se katkoo?

Missähän mahtaa sijaita bensapumppu, ilmeisesti jossainpän tankkia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jomppa
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 05 Lok 2007
Paikkakunta: Levi

LähetäLähetetty: Tii Hei 14, 2009 9:17 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pumppu sijaitsee takapenkin alla keskellä ainaski coupeessa ja HB.
_________________
Honda Civic Coupé 1.5LSi EJ2
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 10 Hei 2009
Paikkakunta: Kuusamo

LähetäLähetetty: Tii Hei 14, 2009 9:57 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jomppa kirjoitti:
pumppu sijaitsee takapenkin alla keskellä ainaski coupeessa ja HB.


Siellähän se kyllä yleensä on mut en kyllä mitään luukkua sieltä löytänyt, ainut mikä löyty kontinpuolelta niin sen alla oli bensamittarin koho. Ja tosiaan brittimallin HB kyseessä, -95 loppuvuodesta otettu käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 10 Hei 2009
Paikkakunta: Kuusamo

LähetäLähetetty: Tii Elo 25, 2009 6:35 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metu kirjoitti:
jomppa kirjoitti:
pumppu sijaitsee takapenkin alla keskellä ainaski coupeessa ja HB.


Siellähän se kyllä yleensä on mut en kyllä mitään luukkua sieltä löytänyt, ainut mikä löyty kontinpuolelta niin sen alla oli bensamittarin koho. Ja tosiaan brittimallin HB kyseessä, -95 loppuvuodesta otettu käyttöön.


Nostellaas välillä.
Elikkä pääreleelle tulee jatkuva jännite, joka katkeaa kun nappaa ecun sulakkeen. Ohjausjännitettä ei tule, mutta rele kyllä pelaa ja bensapumppu lähtee pyörimään kun kun jomppaa jännitteen napaan 5. Navat 1 ja 2 ovat + ja maa, 7 navasta lähtee pumpulle jännite.
Mikä tarkoitus on näillä lopuilla navoilla 3,6 ja 8?

Vaikka pumppu pyörii ja nostaa paineet normaalisti niin siltikään auto ei käynnisty.
_________________
Honda Civic 1.5 Vtec Lsi -95
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hon-da tuni-ng
Kakkoskuski


Liittynyt: 21 Huh 2004
Paikkakunta: nurmes

LähetäLähetetty: Tii Elo 25, 2009 9:50 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sytty yksikkö,puola?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Metu
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 10 Hei 2009
Paikkakunta: Kuusamo

LähetäLähetetty: Kes Elo 26, 2009 8:48 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hon-da tuni-ng kirjoitti:
sytty yksikkö,puola?

Mut mikä merkitys näillä pääreleen lopuilla navoilla on?
Eli pitäisikö auton lähteä käyntiin ilman päärelettä jos pumpulle syöttää suoraa sähköä?
_________________
Honda Civic 1.5 Vtec Lsi -95
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jylyppy
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 14 Hel 2008

LähetäLähetetty: Kes Lok 21, 2009 3:18 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämäkin ropleemi selvis. Kolaritunnistin(IFS) oli syyllinen.
_________________
Corolla E12 wagon - 05 (3ZZ-FE)
Corolla E7 2D - 83 (4A-GE)
Corolla E7 wagon - 87 (4K)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Honda Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group