IndexForumVideotLinkitGalleriaAutodata
Dynamiitti.com Foorumin päävalikko Dynamiitti.com

 
 OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Honda civic aerodeck (mc2) laittoa alustasta kattoon.
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
lasu99
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Maa 2011
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: Kes Maa 16, 2011 7:16 am    Viestin aihe: Honda civic aerodeck (mc2) laittoa alustasta kattoon. Vastaa lainaamalla viestiä

Haastan teidät mielikuvitusleikkiin.. Kaipaan vinkkejä ja linkkejä.

Lyhyesti tulevasta mk6 wagonista:

Auto tulee melkolailla peruskäyttöön ja jos näyttää hyvälle voisi näyttelyssäkin koittaa kestää arvostelua. Lasketaanko muutos prosentit nykyisestä mallista vai esim. moottoria vaihtaessa tehokkaimmasta? Korisarjat ja mitä muuta lasketaan mukaan?

Maalaus, sisäverhoilu, vanteet ja korisarja on aikomus ainakin toteuttaa.

Jos joku ystävällisesti selvittäisi mitä kaikkea tuohon saa laittaa, minkälainen paketti pitää kasata jotta kulkee ja toimii varmasti ja mukavasti. Budjetti on riittävä.

Onko mittariston valaistuksen vaihto helppoa? saako mittaripohjia jostain?

Minkä padan voi laittaa keulalle? Pitääkö hankkia muuta kilkettä konehuoneeseen tai chipata ja kannattaako ylipäätään lähteä moottorin vaihtopuuhiin vaikkapa japaniasta tuotuna? Onko ha23 hirmuinen bensasyöppö?
Turboa kehiin? Pidän kyllä itse vapareista, mutta jos oikein innostuu niin onnistuuko?

Missä tilanteessa kytkin tarvitsee päivityksen?

Mitä alustan osaa laittaisin mukavuuden nimissä vai pärjääkö orkkis osilla? Tarkoitus ei ole raapia maata, kun täällä nuo tien päällysteet on milloin missäkin kunnossa.
Mistä korisarjaa? Käykö sedanin puskurit ja muut suoraan farmari malliin?

Millä hakusanoilla voi hakea osia (accord, aerodeck, wagon)

Mitä muuta voisi laittaa?

En osta valmista r-typeä tai nissan skylineä tai muutakaan valmista menevää kinneriä vaan haluan laittaa tämän kuosiin. Vaihtoehtona oli ostaa uusinta korimallia oleva acco, mutta veri vetää rakentelun puolelle.

Ja syy miksi kysyn omassa threadissa on että iski informaatio ähky, kun muutaman kuukauden olen tässä jo selvittänyt seuraavaa menopeliä perheen lisäyksen johdosta.

Kiitos asiallisista vastauksista...
_________________
--
Fast music for slow people

Honda Accord tourer -07 2.2 dsl
Premium sound system my ass...


Viimeinen muokkaaja, lasu99 pvm Sun Maa 20, 2011 11:30 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lasu99
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Maa 2011
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: Tor Maa 17, 2011 9:19 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö kellään ole mitään mielipidettä? Tarkennan vielä ettei meikäläisellä ole juurikaan tietoa vanhemmista accordeista tai civiceistä. Kokemukset ja tieto on keskittynyt nissanin primeraan ja 2003-> accordeihin..
Myöskään rakentelusta tai lähinnä viritysosien hankinnasta ei ole kovin kattavaa käsitystä. Osaan käyttää hakua, mutta aerodeckistä on monta tietoa jotta se on accord wagon tai honda aerodeck tai civic aerodeck ja koska olen tuuliviiri tiedon haussa niin foorumit ja muut palstat on kytätty muutaman kuukauden tehokatsauksella uudemmasta accordista ja muista varteen otettavista farkuista, joten poden tietoähkyä eikä asioissa ole enään mitään tolkkua.

Josko joku antaisi edes avainsanoja ja suuntia mistä lähteä etsimään täsmä tietoa?
_________________
--
Fast music for slow people

Honda Accord tourer -07 2.2 dsl
Premium sound system my ass...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
madu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Hei 2007
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Tor Maa 17, 2011 9:31 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkänäköinen laitos tuo on? Mä olen ollut siinä käsityksessä ettei täälläpäin ole edes myyty 6-gen farkkua vaan kaikki on joko niitä vanhempia jenkki-Aerodeckejä tai sitten noita 2003-> malleja.
_________________
ロードスターNA8C
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lasu99
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Maa 2011
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: Tor Maa 17, 2011 9:38 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse asiassa en ole nähnyt kyseistä pirssiä, lievästi kylki kolaroitu -00 vuoden yksilö, mutta perustiedoista googlaamalla näyttää kovasti perus aerodeckiltä. Ei tietoa kekottimen alkuperästä jotta onko japanin tuontia vai jenkki. Koitan tässä aiheessa kartoittaa minkänäköisen tuosta saapi ja millä panostuksella. Kulkevan aihion kun saa halvalla ja rahaa on joka tapauksessa sijoitettavissa menopeliin, niin miksei rakentaa sitten haluamaansa.
_________________
--
Fast music for slow people

Honda Accord tourer -07 2.2 dsl
Premium sound system my ass...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
madu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Hei 2007
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Tor Maa 17, 2011 9:43 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Japani taitaa tosiaan olla ainoa paikka missä noita on tehty, ja se taas näyttäisi ainakin keulan osilta samalta kuin Euro-R, joten varmaan osahankinnoissa kannattaa sitten ihmetellä CL1 ja CF4-mallien tarjontaa. Jotain puskuria tai lippaa varmasti löytyy ainakin eteen, taakse ehkä joutuu soveltamaan tai ehkä ei, kyllähän noi japsit tuntuu korisarjoja valmistavan mitä ihmeellisimpiin laitoksiin.
_________________
ロードスターNA8C
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kop-O-nen
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 17 Syy 2007
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: Tor Maa 17, 2011 10:42 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mua nyt jäi ahdistamaan kun oli tuolla ylempänä puhetta vaan Aerodeckistä, että onhan se nyt varmasti Accord, eikä esim. Britti-Civic Aerodeck?
_________________
2008 Accord i-CTDi
1988 Civic 1.6i-16
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Järppä
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 07 Elo 2003
Paikkakunta: Stadissa, ladon takana

LähetäLähetetty: Tor Maa 17, 2011 11:44 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kop-O-nen kirjoitti:
Mua nyt jäi ahdistamaan kun oli tuolla ylempänä puhetta vaan Aerodeckistä, että onhan se nyt varmasti Accord, eikä esim. Britti-Civic Aerodeck?


Accordista on olemassa Aerodeck malleja/nimityksiä, viiminen Aerodeck nimitys on accordissa CE1, CE2, CF2 korimallissa. CL koriset on Wagon/Tourer nimityksellä.
_________________

E46 314Ci smg 2002
Ex:1-Series E82
Ex:R-24779
Ex:Honda Civic EP2 2004
Ex:Honda Accord CC7 1995
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
lasu99
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Maa 2011
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: Tor Maa 17, 2011 3:41 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin kiitos, alkaa nuo korimallit aukeaan. Enköhän ensi viikoksi saa selville mikä sitten onkaan oikea malli. Osaako kukaan sanoa onko civic aerodeckillä ja accord aerodeckillä mitään eroa? pikaisella googletuksella on saman näköiset autot..Voinko ottaa accord aerodeckiin civicin moottorin?

Löytyykös auton papereista jostain tarkemmin auton malli (esim. cc7)? Vai pitääkö arpoa malli nimestä ja vuosimallista?
_________________
--
Fast music for slow people

Honda Accord tourer -07 2.2 dsl
Premium sound system my ass...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
*h22a*
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 01 Elo 2008
Paikkakunta: Porvoo

LähetäLähetetty: Tor Maa 17, 2011 3:46 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lasu99 kirjoitti:
Voinko ottaa accord aerodeckiin civicin moottorin?


Miksi haluat ottaa civicin moottorin tilalle? Riippuu tietysti minkä moottorin
olet ajatellut laittaa mutta onhan tuo civicin moottori yleensä pienitehoisempi jo senkin takia että civic on kevyempi.
Jos meinaat konetta vaihtaa niin kerralla vaan joku 2,0 --> litrainen kehiin
niin saat vääntöä ja tehojakin helpommin!
_________________
Accord H22A
Civic "EK" -96
Civic -96
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lasu99
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Maa 2011
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: Tor Maa 17, 2011 4:00 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jees, tarkoitus onkin hakea hieman jerkumpaa pataa. Mietin vain että missä kekottimessa on parhaiten potentiaalia. Onko ha22 vai ha23 järkevin vaihtoehto? Vtec vai muu malli?
_________________
--
Fast music for slow people

Honda Accord tourer -07 2.2 dsl
Premium sound system my ass...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
madu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Hei 2007
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Tor Maa 17, 2011 4:11 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riippuu tosiaan ihan siitä, mikä se auto on. Jos se on brittifarkkucivic (Aerodeck) niin sellaseen fiksuin moottoriswappi olisi Integra Type-R:n B18C, jos taas japsiaccordfarkku niin sellaseen sopinee parhaiten juuri tuo H22 joko Preludesta tai Accord Type-R:stä tai sitten F20B joistain japsiaccordeista. H23 ei ole mikään kovin ihmeellinen moottori, 160 heppaa.
_________________
ロードスターNA8C
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
crx 88
Ykköskuski
Ykköskuski


Liittynyt: 01 Maa 2005

LähetäLähetetty: Tor Maa 17, 2011 6:37 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

madu kirjoitti:
Riippuu tosiaan ihan siitä, mikä se auto on. Jos se on brittifarkkucivic (Aerodeck) niin sellaseen fiksuin moottoriswappi olisi Integra Type-R:n B18C, jos taas japsiaccordfarkku niin sellaseen sopinee parhaiten juuri tuo H22 joko Preludesta tai Accord Type-R:stä tai sitten F20B joistain japsiaccordeista. H23 ei ole mikään kovin ihmeellinen moottori, 160 heppaa.


mitä sä höpötät?
eikö nyt näihin kuitenkin fiksuimmat swapit olisi k kirjaimella alkavia.

jos civic ni k20a
jos accordi ni k24/k20 frankenstain
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
madu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 09 Hei 2007
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: Tor Maa 17, 2011 6:48 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fiksuudesta voi noiden K-sarjalaisten kanssa olla montaa mieltä, sellasen sovittaminen autoon mihin ei ole olemassa edes mitään valmiita swappikittejä saattaa olla hieman haastava homma, kun noihin sellasiinkin Sivikkeihin mihin swappikitit löytyy touhu kustantanee tuplasti B18C:n verran.

Tokihan se paperilla ja nettihuuteluissa saattaa olla houkuttelevampi vaihtoehto mutta sitten kun pitäisi lähteä oikeasti toteuttamaan, saattaakin tulla yllättäviä jarruja vastaan.
_________________
ロードスターNA8C
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lasu99
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Maa 2011
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: Sun Maa 20, 2011 10:21 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt alkaa jo löytyyn tietoa kun osaa keskittää hakunsa ja tietää hieman avainsanoja.
Ja täten ilmeisesti päätänkin tämän aiheen näihin kysymyksiin:

Jos pirssi on vaikkapa civic aerodeck 1.8vtec (mc2) niin saako siihen muutoskatsastaa type-r:n koneen vai minkä? Jos ei, niin onko tuo b18c4 sitten isoin mallisarjan pata jota voi vielä kutitella 20%?
Mitenkä tuo mallisarja määritetään? Onko se saman vuosimallin mukaan esim.95-99 civic kuin civic(hatchback tai sedan) vai merkkaako farmarina olo mitään?

Jos hakee korin osia niin käykö sedanin ja hb:n osat farkkuun. onko helmat saman pituisia?
_________________
--
Fast music for slow people

Honda Accord tourer -07 2.2 dsl
Premium sound system my ass...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Huulari
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 23 Maa 2004
Paikkakunta: Jyväskylä

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 12:05 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittelen vähän väsyneenä mut yritetään kuiteski..

lasu99 kirjoitti:
Jos pirssi on vaikkapa civic aerodeck 1.8vtec (mc2) niin saako siihen muutoskatsastaa type-r:n koneen vai minkä?

Eli mun käsityksen mukaan jos lasket tohon vakio b18c4 169hp+20% niin saat k:n 200hp tehot eli et tarvitse poikkeuslupia? Korjatkaa te mitkä olette been koolla korvannut.

Lainaus:
Jos ei, niin onko tuo b18c4 sitten isoin mallisarjan pata jota voi vielä kutitella 20%?

Ja mc/mb sarjan suurin motti on tuo b18c4 ja siihen saa lisätä sen lain sallimat +20%. Käytännössä b18c4 motti on sama kuin integran 190hp b18c6/b18c, yläkerta vaan erilainen.. wink

Lainaus:
Mitenkä tuo mallisarja määritetään? Onko se saman vuosimallin mukaan esim.95-99 civic kuin civic(hatchback tai sedan) vai merkkaako farmarina olo mitään?

Mb6 on vti-sedan ja mc2 on farkku-vti(britti malleja). Ja näitä m-sarjalaisia on tehty 96-00. Moottorin osat on tietty samat molemmissa kun sama motti, muutkin osat melkein samoja mb/mc, jos sitä hait kysymyksessäsi takaa? Tarvike osat näihin vaan aika hakusessa, marmorilta kyllä löytyy palikkaa.

Lainaus:
Jos hakee korin osia niin käykö sedanin ja hb:n osat farkkuun. onko helmat saman pituisia?

Korin osat pitäisi olla aikalailla kaikki samanlaisia(mb/mc). Mutta helmat ei taida käydä päikseen, akseliväli taitaa olla farkussa pitempi joten helma osat ei käy ristiin kuten pakoputketkaan. Korjatkaa jos olen väärässä etten infoa väärää tietoa.

Tossa jotain jos yhtään jelppas tiedon nälkääsi.
_________________
Honda Civic 4ever!
http://www.minunauto.com/auto/16899
http://www.minunauto.com/auto/21785
Musiikkiani:
www.mikseri.net/thearea51
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
lasu99
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Maa 2011
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 12:43 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos kovasti. Vastasit täydellisesti. Löysinkin tekniikanvaihto aiheita tältä foorumilta, mutta en tiennyt miten mallit määritellään. Nyt pitäisi etsiä onko poikkeusluvalla tehdyt tehon haut ollu onnistuneita 8]
_________________
--
Fast music for slow people

Honda Accord tourer -07 2.2 dsl
Premium sound system my ass...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Huulari
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 23 Maa 2004
Paikkakunta: Jyväskylä

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 1:56 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lasu99 kirjoitti:
Kiitos kovasti. Vastasit täydellisesti. Löysinkin tekniikanvaihto aiheita tältä foorumilta, mutta en tiennyt miten mallit määritellään. Nyt pitäisi etsiä onko poikkeusluvalla tehdyt tehon haut ollu onnistuneita 8]


Eipä mitään, tätä vartenhan foorumi on et jaetaan tietoa.

Poimin vanhasta perustamastani topicista tämmöisen suuntaa antavan"viripaketin"(jos aihe kiinnostaa enempikin) b18c4 ajatellen jonka joku oli asentanut omaan mb (kyseinen auto oli aikanaan nettiautossa myynnissä):

Lainaus:
Moottori
- Moottorina piristetty B18C6. Moottorilla on ajettu 58tkm. Dynotettu 165kw
-B18C4 lohko (kaikki b18c lohkot ovat samanlaisia)
-B16a2 kansi B18C6 sisuskaluilla, virtaukset optimoitu.
-JUN Stage 2 nokat. säädettävät nokkapyörät
-B16B männät
-B18C6 imusarja
-Avarettu kaasuläppä

- Täysin säädettävä Hondata S300 moottorinohjaus. http://www.hondata.com/s300.html -Säädetään läppärillä.
http://www.youtube.com/watch?v=6yvDaHh1CAQ......
- Accord Type-R 290cc suuttimet
- AEM UEGO laajakaista lambda ja mittari
- NGK PFR7G-11 tulpat
- Simoni racing vapaavirtaus suodatin
- Number one pakosarja
- Matrix kisakatti
- idol-motorsportin valmistama putkisto
- lisä öljynlauhdutin
- Lukollinen vaihdelaatikko

-400cc suuttimet (uudet) Näillä pitäisi irrota yli 250 hp jos vakio bensapumppu jaksaa työntää tavaraa.

_________________
Honda Civic 4ever!
http://www.minunauto.com/auto/16899
http://www.minunauto.com/auto/21785
Musiikkiani:
www.mikseri.net/thearea51
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
lasu99
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Maa 2011
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 7:17 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitähän katsastusmies on mahtanut tuosta menijästä tuumata?
_________________
--
Fast music for slow people

Honda Accord tourer -07 2.2 dsl
Premium sound system my ass...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urran
Dynamiitti Tech
Dynamiitti Tech


Liittynyt: 28 Elo 2004
Paikkakunta: Kerava

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 10:30 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lasu99 kirjoitti:
Mitähän katsastusmies on mahtanut tuosta menijästä tuumata?


Putkiviritetty amisrassi

Jos on käyny hyvin tyhjäkäyntiä ja menny päästöistä niin eihän tossa iske katsurin silmään kun vapaavirtaussuodatin, katti, pakosarja ja pakoputki. Sit tuningki öljynjäähdytin. Tuumannu varmaan että parhaimmassa tapauksessa vaan 20% alkuperäisistä tehoista on menetetty.
_________________
Subaru Legacy 2.0GT spec B Wagon -03 EJ20, Mitsubishi Galant Dynamic-4 -89 4G63, Porsche 924 -77 XK
EX-BMW 523i -98, EX-Mitsubishi Lancer Wagon 2.0 Sport -04 4G63 *Smashed by Subaru*, EX-Honda Prelude 2.0i-16V -89 BA4/B20A7, EX-Honda Civic Sedan 1.2-16V -89
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jonttu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 15 Tou 2003
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 11:01 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Jos ei, niin onko tuo b18c4 sitten isoin mallisarjan pata jota voi vielä kutitella 20%?

Ja mc/mb sarjan suurin motti on tuo b18c4 ja siihen saa lisätä sen lain sallimat +20%. Käytännössä b18c4 motti on sama kuin integran 190hp b18c6/b18c, yläkerta vaan erilainen.. wink

Mun käsitykseni mukaan siinä ei juuri ole muuta samaa kuin pelkkä lohko!


Highlights of B18C Spec R compared to standard B18C1 GSR and B18C4 VTi1. Camshaft - Wide-angled, high-lift, high-duration, high-durability camshaft
2. Exhaust Valve Spring - High-lift, dual-layered spring
3. Spark plug - High-heat-type #7 platinum plug
4. Engine Stiffener - Aluminum die-cast, high-durability, one-piece type
5. Crankshaft - Full-counterweight, 8-weight, high-output, custom crankshaft
6. Connecting Rod - Custom TypeR rod, high-durability, lightened
7. Pistons - High-compression, low-friction, custom pistons
8. Inlet Valves - Lightened inlet valves
9. Intake Manifold - Custom tuning, single-port type.
10. Throttle Body - 62 mm (2.4 in) wide-mouth throttle body.
11. Inlet Valve Springs - High-lift, flat-surfaced, dual-layered spring
12. Port Buffing done by hand. For 98 Spec port buffing is done by machine
13. Fastening of Connecting Rod done with micrometer.
14. 98 Spec engine has stainless steel 4-1 exhaust manifold to increase torque

Eihän niissä niin kovin kummosia eroja oo!!
_________________


Viimeinen muokkaaja, jonttu pvm Maa Maa 21, 2011 11:18 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
lasu99
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Maa 2011
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 11:03 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli b18c4+20% vai suoraan b18c6+20%? mistä hitosta katsastusmiehet tietää onko siinä 200hp vai 250hp?
_________________
--
Fast music for slow people

Honda Accord tourer -07 2.2 dsl
Premium sound system my ass...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jonttu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 15 Tou 2003
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 11:11 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli tehokkain malli on ilmeisesti se 1.8 vti...
Tehoa siinä oli 169hp ?.

Siihen sitten se 20% lisää niin päästään vähän päälle 200hp.
Sen saa laillisesti.

Elikkä tekniikaksi vaikka japanin mallin integra b18c spec R moottori.
Ehkä varmaan se helpoin moottori swappi.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
*h22a*
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 01 Elo 2008
Paikkakunta: Porvoo

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 11:13 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jonttu kirjoitti:
Elikkä tekniikaksi vaikka japanin mallin integra b18c spec R moottori.
Ehkä varmaan se helpoin moottori swappi.


Ja siihen vielä perus virit niin kelpaakin jo ajella!
_________________
Accord H22A
Civic "EK" -96
Civic -96
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jonttu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 15 Tou 2003
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 11:15 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tai sitten säästät sen uuden moottorin verran ja virität sitä nykystä!
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
lasu99
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Maa 2011
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 11:17 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jossain muualla oli puhetta että pitäisi olla päästötiedot-arvot tms. eurooppalaisesta mallista ja siten japanin tuonti on nou-nou.

Hieman samaa aihetta sivuten, jotta saako autoon hillittyä murinaa jota sietää kuunnella myös moottoritienopeuksilla ja ettei vääntö kärsisi, millä tietyillä osilla? Aikoinaan oli fiat bravo 1.2 (ei saa nauraa 8]) johon tehtiin peltipakosarja, kisakatalysaattori ja hengittävämpi putkisto, jossa oli hienot äänet, ei liian räikeät tai häiritsevät, mutta kuulo meinas mennä yli sadan vauhdissa.
_________________
--
Fast music for slow people

Honda Accord tourer -07 2.2 dsl
Premium sound system my ass...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jonttu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 15 Tou 2003
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 11:22 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katsuri setä ei varmaan tiedä joka merkin ja mallin moottorityyppejä...

Koneetkun eivät eroa toisistää juuri ulkoisesti!!
Vti:n lohkossa lukee toden näkösesti se B18C4 kun taas japanin mallin taip aar lohkossa lukee vain B18C...

Siitä voi vetää omat johtopäätöksensä!!
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
lasu99
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Maa 2011
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 11:23 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moottorit nyt ei älyttömästi tuntunut maksavan, verrattuna siihen että ostaa uuden kannen ja laittaa sen kuntoon. Aihion kilometrejä en vielä tiedä saatika sitä onko siellä mikä pata keulalla. Pitääkö alusta päivittää vai pääseekö orkkis tolpilla pitkälle? Sellaiset jämäkät, mutta mukavat olisi hyvät. Hirveästi en halua madaltaa, kun joutuu noita routavaurioisia metsäteitäkin joskus rullaamaan.
_________________
--
Fast music for slow people

Honda Accord tourer -07 2.2 dsl
Premium sound system my ass...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jonttu
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 15 Tou 2003
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 11:39 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiköhän tohon saa säädettäviäkin tolppia ihan kohtuulliseen hintaan esim:

BC

http://www.bcracing.fi/tuotteet.html

D2

http://www.race.fi/fi/catalog.php

Listoissa ei välttämättä näy mutta soittamalla selviää löytyykö kyseiseen malliin alustaa!
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
*h22a*
Veteraani
Veteraani


Liittynyt: 01 Elo 2008
Paikkakunta: Porvoo

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 11:39 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis etkö vielä tiedä mikä moottori autossa on? Oletko autoa edes nähnyt?
Valaises nyt hieman tätä kuviota.. Helpottais kaikkia huomattavasti jos edes moottori olisi tiedossa,saattaa tuo swappaaminenkin käydä moninkerroin hankalammaksi jos keulilla esim nuhainen 1,4 litrainen mosa.
_________________
Accord H22A
Civic "EK" -96
Civic -96
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lasu99
Uusi käyttäjä


Liittynyt: 15 Maa 2011
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: Maa Maa 21, 2011 11:42 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli alustavien tietojen mukaan hondan -99 tai -00 vuoden hondan farmari joka on saanut kevyesti kylkeensä. Näillä tiedoilla sitten hahmottelin että se olisi honda civic aerodeck ja veikkaisin että on b16 tai b18 koneella. Auto on ajokunnossa, ovia lukuun ottamatta ja sen saa älyttömän halvalla, niin meinasinpa sitten laittaa koko pirssin uuteen kuosiin.
_________________
--
Fast music for slow people

Honda Accord tourer -07 2.2 dsl
Premium sound system my ass...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Dynamiitti.com Foorumin päävalikko -> Yleistä Hondasta Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group